Na ochranu cestujúcich sa v automobile používa množstvo technológií a bezpečnostných zariadení. Napríklad karoséria je navrhnutá tak, aby absorbovala energiu nárazu. Dokonca aj nedávno populárny pokročilý asistenčný systém vodiča (ADAS) prekročil rámec funkcie zlepšenia pohodlia jazdy a stal sa dôležitou konfiguráciou pre bezpečnosť. Najzákladnejšou a najdôležitejšou konfiguráciou bezpečnostnej ochrany sú však bezpečnostné pásy a...airbagOd formálneho použitia automobilových airbagov v 80. rokoch 20. storočia zachránili nespočetné množstvo životov. Bez preháňania možno povedať, že airbag je jadrom bezpečnostného systému automobilu. Pozrime sa na históriu a budúcnosť airbagov.
Počas jazdy vozidla systém airbagov detekuje vonkajší náraz a proces jeho aktivácie musí prejsť niekoľkými krokmi. Najprv sa zaznamená nárazový senzor komponentov airbagov.airbagSystém detekuje silu nárazu a diagnostický modul senzorov (SDM) určí, či sa má airbag aktivovať na základe informácií o energii nárazu detekovaných senzorom. Ak áno, riadiaci signál sa odošle do nafukovača airbagu. V tomto okamihu chemické látky v generátore plynu prechádzajú chemickou reakciou za vzniku plynu pod vysokým tlakom, ktorý sa naplní do airbagu ukrytého v zostave airbagu, takže sa airbag okamžite rozvinie a rozvinie. Aby sa zabránilo nárazu cestujúcich do volantu alebo palubnej dosky, celý proces nafúknutia a aktivácie airbagu musí byť dokončený vo veľmi krátkom čase, približne 0,03 až 0,05 sekundy.
Pre zaistenie bezpečnosti, neustály vývoj airbagov
Prvá generácia airbagov je v súlade so zámerom raného štádia vývoja technológií, to znamená, že pri vonkajšom náraze sa airbagy používajú na zabránenie nárazu hornej časti tela pasažierov s bezpečnostnými pásmi do volantu alebo palubnej dosky. Avšak kvôli vysokému tlaku nafukovania pri aktivácii airbagu môže dôjsť k zraneniu malých žien alebo detí.
Následne sa nedostatky airbagov prvej generácie neustále zlepšovali a objavil sa systém dekompresných airbagov druhej generácie. Dekompresný airbag znižuje tlak nafukovania (približne o 30 %) systému airbagov prvej generácie a znižuje nárazovú silu generovanú pri ich nafúknutí. Tento typ airbagu však relatívne znižuje ochranu väčších cestujúcich, takže vývoj nového typu airbagu, ktorý by mohol túto chybu kompenzovať, sa stal naliehavým problémom, ktorý treba vyriešiť.
Airbag tretej generácie sa nazýva aj „dvojstupňový“ airbag alebo „inteligentný“ airbag.airbagJeho najväčšou výhodou je, že spôsob ovládania sa mení podľa informácií zistených senzorom. Senzory vybavené vo vozidle dokážu zistiť, či má cestujúci zapnutý bezpečnostný pás, rýchlosť vonkajšieho nárazu a ďalšie potrebné informácie. Riadiaca jednotka použije tieto informácie na komplexný výpočet a upraví čas nafúknutia a silu roztiahnutia airbagu.
V súčasnosti je najpoužívanejšia 4. generácia Advanced.airbagNiekoľko senzorov nainštalovaných na sedadle slúži na detekciu polohy cestujúceho na sedadle, ako aj na podrobné informácie o jeho fyzickej kondícii a hmotnosti. Tieto informácie sa používajú na výpočet a určenie, či sa má airbag aktivovať a aký je tlak v sedadle, čo výrazne zlepšuje bezpečnosť cestujúcich.
Od svojho vzniku až po súčasnosť je airbag nesporne hodnotený ako nenahraditeľná bezpečnostná konfigurácia pre cestujúcich. Rôzni výrobcovia sa tiež venujú vývoju nových technológií pre airbagy a neustále rozširujú rozsah ich použitia. Aj v ére autonómnych vozidiel budú airbagy vždy zaujímať najlepšiu pozíciu na ochranu cestujúcich.
Aby dodávatelia airbagov uspokojili rýchly rast globálneho dopytu po pokročilých airbagoch, hľadajú...zariadenie na rezanie airbagovktoré môžu nielen zlepšiť výrobnú kapacitu, ale aj splniť prísne normy kvality rezania. Stále viac výrobcov si vyberálaserový rezací strojprerezať airbagy.
Rezanie laseromponúka mnoho výhod a umožňuje vysokú produktivitu: rýchlosť výroby, veľmi presnú prácu, malú alebo žiadnu deformáciu materiálu, nevyžaduje žiadne nástroje, nie je potrebný priamy kontakt s materiálom, bezpečnosť a automatizáciu procesov…