Laser sa stal ďalším významným vynálezom pre ľudstvo od 20. storočia po atómovej energii, počítačoch a polovodičoch. Nazýva sa „najrýchlejším nožom“, „najpresnejším pravítkom“ a „najjasnejším svetlom“. S rýchlym rozvojom laserovej výrobnej technológie vo svete stále existuje veľká priepasť medzi domácou a medzinárodnou pokročilou laserovou technológiou.
V roku 2018 Čína a globálnelaserový rezací strojSpráva o hĺbkovom prieskume trhu naznačuje, že napriek rýchlemu rozvoju laserového priemyslu sú špičkové laserové produkty stále obsadené nadnárodnými spoločnosťami v Spojených štátoch, Japonsku a Nemecku. Vezmime si ako príklad trh s malými a strednými výkonnými rezacími strojmi. Čínsky priemysel so strednými a malými výkonnými laserovými rezacími zariadeniami je stále v počiatočnej fáze rastu. Nie je veľa domácich spoločností vyrábajúcich laserové zariadenia s ročnými tržbami presahujúcimi 100 miliónov juanov, pričom na hlavných trhoch dominujú štyri spoločnosti: Han's Laser.Zlatý laser, Boye Laser, technológia Kaitian.
Podiel domácich výrobcov malých a stredných rezacích strojov (jednotka: %)
Laserový rezací strojVyužíva lúč s vysokou hustotou výkonu zameraný na obrobok na dosiahnutie hustoty laserového výkonu 106 až 109 W/cm2 v ohnisku bodu, čo môže generovať lokálnu vysokú teplotu 1000 °C alebo vyššiu a okamžité odparovanie obrobku. Následne sa v kombinácii s pomocným plynom vyfúkne odparený kov a vyreže sa malý otvor v obrobku. Pohybom lôžka CNC stroja sa nespočetné množstvo otvorov spojí s cieľovým tvarom. Vďaka veľmi vysokej frekvencii rezania laserom je spojenie každého malého otvoru veľmi hladké a vyrezaný produkt má dobrú čistotu. Teraz sa teda pozrieme na analýzu veľkosti trhu s laserovými rezacími strojmi z hľadiska konkurencie značiek.
1. Diferenciácia potrieb značky
Účelomvláknový laserový rezací strojDiferenciácia značky spočíva v transformácii základnej výhody produktu a jeho individuálnej odlišnosti na značku a uspokojení personalizovaných potrieb cieľového zákazníka. Úspešnýlaserový rezací strojZnačka má jednu rozlišovaciu vlastnosť, ktorá ju odlišuje od ostatných konkurentov, a následne konzistentne spája odlišnosti značky s psychologickými potrebami zákazníka. Týmto spôsobom sa informácie o pozícii značky presne sprostredkujú na trh a zaujmú priaznivé postavenie u potenciálnych zákazníkov. Cieľom je vytvoriť a kultivovať určité charakteristiky vlastných produktov laserových rezacích strojov, dodať im bohatú osobnosť a vytvoriť jedinečný imidž na trhu, ktorý ich odlíši od ostatných konkurentov a efektívne určí neutrálnu pozíciu produktu v mysli zákazníka. S rastúcou homogenitou spoločností a produktov laserových rezacích strojov sa objavuje čoraz viac podobných produktov a konkurencia je silnejšia. Aby sa spoločnosti presadili, musia si zvoliť vlastnú stratégiu pozicionovania značky na základe skutočných potrieb a potom nájsť pre svoju spoločnosť a produkty správnu pozíciu na trhu.
2. Uprednostnite kvalitu značky
Dôvod, prečo je značka laserového rezacieho stroja dobre známa a vysoko cenená zákazníkmi, je jej vynikajúca kvalita a perfektný servis, ktoré sú základom značky. Bez záruky vynikajúcej kvality a perfektného servisu zákazníci aj tú najlepšiu značku odvrhnú. Na trhu vnímanie značky ukazuje, či si zákazník laserový rezací stroj od tej istej značky kúpi znova alebo ho odporučí ostatným. Zlepšenie kvality produktu a servisu je predpokladom propagácie značky a priamo súvisí s tým, či sa značka môže stať skutočnou a slávnou.
V roku 2016 dosiahol trhový dopyt po stavebných strojoch v Číne 300 miliárd juanov. Hrubý plech veľkého formátulaserové rezacie strojesa v Číne široko používa v priemysle stavebných strojov. S rýchlym rozvojom globálnej technológie výroby laserov sa zväčšuje rozdiel medzi úrovňou laserových technológií v Číne a na medzinárodnej úrovni a špičkové zariadenia na laserové spracovanie sa takmer úplne spoliehajú na dovoz, čo vedie k tomu, že zahraničný podiel na trhu s laserovými výrobnými zariadeniami dosahuje až 70 %. Očakáva sa, že v nasledujúcich 10 rokoch dosiahne dopyt po týchto vysokovýkonných laserových rezacích systémoch v Číne viac ako 10 miliárd juanov.
(Zdroj: China Reporting Hall)